Referat fra ordinær generalforsamling 2020

FCKFC 1. Jul 2020

Ordinær Generalforsamling 2020

Dagsorden ifølge vedtægterne:

1. Valg af dirigent - Bestyrelsen pegede på Katinka som dirigent. Katinka blev valgt som dirigent uden modkandidater. Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt, begge gange, da den i første omgang var indkaldt på bagsiden af Brølet der udkom i december 2019. Da Corona satte en stopper for afholdelse af denne generalforsamling, valgte bestyrelsen at udskyde årets generalforsamling til det igen kunne lade sig gøre. Den ordinære generalforsamling blev indkaldt både via email samt via fanklubbens sociale medier og hjemmeside. Generalforsamlingen blev indkaldt mere end 14 dage inden afholdelsen.

Dirigenten kunne ydermere konstatere, at der var 14 fremmødte og 19 fuldmagter. 33 stemmer i alt.

2. Årsberetning – bestyrelsens beretning v/formanden

Tiden fra sidste generalforsamling har langt fra været business as usual. Bevares, nogle ting har været som de plejer. Vi har sagt farvel til spillere, sagt hej til nye, afviklet udebaneture og arrangementer, men alligevel har det været et af mest forunderlige og triste i vores tid som bestyrelse (min tid som formand).

2019 startede med en nyhed, der rystede mange. En kær ven af foreningen, og en kæmpestor del af FCK-TV, André Rothschild, havde på tragisk vis mistet livet i en brand. Nyheden efterlod en nedtrykt stemning rundt omkring hele F.C. København, og i forbindelse med Andrés begravelse, valgte vi at donere penge til fodboldklubben Hakoah i stedet for blomster, da det at hjælpe andre, var en vigtig del af Andés liv, ud over FCK og filmkunst. André vil blive savnet.

Inden åbning af forårssæsonen, kunne klubben byde velkommen til Varela og Mudrazija, mens vi sagde farvel og tak til Gregus og Kodro. Til åbningskampen på hjemmebane mod OB, kunne vi sædvanen tro også byde børnene velkommen tilbage med en fastelavnsfest for De Unge Løver på familietribunen. Som altid var dette en kæmpe succes for både børn og voksne. Det er en stor fornøjelse for os at være vidner til, at dette arrangement er gået hen og blevet en fast tradition for mange børnefamilier.

Ved sidste års generalforsamling i marts blev det til en afsked med Marie, der i løbet af vinteren skiftede bestyrelses-kasketten i FCKFC ud med en SLO-kasket hos F.C. København. Til gengæld kunne vi byde velkommen til hele to nye medlemmer – Jesper og Jakob. Jesper blev valgt ind som bestyrelsesmedlem for 2 år og Jakob blev valgt ind som suppleant. Det betød, at bestyrelsen igen var fuldtallig.

På trods af den sportsligt fantastiske kulmination på 18/19-sæsonen, med endnu et dansk mesterskab og topscorerprisen i Superligaen til Robert Skov, som 29 mål formåede at slå Ebbe Sands rekord (tak Robert!), blev sæsonen desværre skændet af en kedelig tendens, der spredte sig rundt om i Superligaen, når F.C. København kom på besøg. Her taler jeg selvfølgelig om homofobiske og racistiske tilråb til spillere og i særdeleshed det første, som især var rettet imod vores egen Viktor Fischer. Det var et problem vi som fanklub ikke kunne sidde overhørig, og i samarbejde med netværket af fanklubber i Danmark (DFF), gik vi ind i en konstruktiv dialog for at løse problemet i fællesskab. Med en masse fokus og forskellige tiltag hos de forskellige fanklubber, samt bøder på 25.000 kr. til Brøndby og OB, varede det heldigvis ikke længe, før dette gudskelov hørte fortiden til på tribunerne. Vi er selvfølgelig bevidste om, at problematikken ikke er død og borte, efter det her, og derfor er det også noget vi fortsat har øje på i foreningen.

Afslutningen på sæsonen betød også afsked med en af klubbens helt store profiler igennem mange år, nemlig William Kvist. Da William selv tidligere havde udtalt, at en spiller starter og slutter sin karriere på bænken, gav fanklubben ham en bænk med hilsner fra fans, fraktioner og venner, som han kunne tage med sig videre i livet. Hans karriere som fodboldspiller er måske slut, men til gengæld valgte Kvist at tiltræde i en ny og vigtig rolle som bestyrelsesmedlem i F.C. København. En post som han sidenhen har vist at tage meget seriøst og lægger en stor ære i.

Selve guldfesten vil jeg ikke sige så meget om, udover, at vi åbenbart ikke fejrer et mesterskab nok ifølge andre fans fra Superligaen. Til gengæld vil jeg, på vegne af fanklubben, gerne rose klubben og Carlsbergs initiativ “Guld og grønne skove”, der i alt sin enkelthed gik ud på at møde op i Fælledparken og rydde op dagen efter Guldfesten. På trods af, at det var en drivvåd søndag og mange nok også var tømmermænds-ramte, mødte folk op, ganske vist ikke så mange som dagen før, og fik på rekordtid gjort Fælledparken præsentabel igen. Det var et tiltag vi i fanklubben ikke kan bifalde nok og vi elsker at F.C. København tager ansvar og går forrest, når det handler om miljø og ansvar for vores fælles by.

Ny sæson - nye ansigter

Starten af 2019/2020 sæson betød endnu en gang, at vi skulle sige farvel til en række spillere. Det betød, at spillere som Ankersen, Skov, Vavro, Joronen, Roerslev og Keita forlod os, samtidig med, at Lüftner og Matic fortsatte deres lejeophold på Cypern. Med afgangen af flere markante profiler, betød, at nye kom ind. I løbet af sommeren kunne vi så samtidig sige goddag til Pep Biel, Santos, Grytebust, Jens Stage, Victor Nelsson, Bartolec, Kalle Johnsson samt senere ET velkommen tilbage til Bryan Oviedo. Det helt store samtaleemne blev selvfølgelig den sene tilføjelse af Bendtner. En hjemkomst, der desværre aldrig bragte den store forløsning for hverken klubben eller Lord Bendtner, men festligt var det, da han endelig scorede sit første og eneste regulere mål mod FCN i pokalen (hvis man ikke medregner straffesparket mod Hillerød i selvsamme turnering).

Europæisk “succes”

Europæisk startede det med to kampe mod The New Saints fra Wales og efter to sejre over dem skulle opgøret stå mod Røde Stjerne fra Beograd. Kampen mod Røde Stjerne vil nok gå over i historien som et af de mest bizarre og smertefulde exit fra CL-kvalifikationen. 22 spark skulle der til, før det var en realitet, at vi nu skulle spille Europa League frem for videre deltagelse om en plads CL-gruppespillet. Aftenen vil mest blive husket for det bizarre antal brændte spark og en straffesparksplet, der nærmest ikke var eksisterende. Så er det en ringe trøst, at vi kan huske tilbage en kølig Jonas Wind, der i heksekedlen i Beograd, der fra ellevemeterpletten smukt lobbede bolden over Røde Stjernes målmand. Wind skulle senere slutte sig til et historisk antal langtidsskadet profiler. Noget der skulle være omdrejningspunktet for sæsonen - de mange skader.

Videre i Europa League betød kampe mod Dynamo Kiev, Lugano og den svenske udgave af Brøndby, Malmø FF. Kampene mod Kiev og Lugano var svære for os arrangere ture til, da vi ikke kunne matche de priser folk selv kunne arrangere fly til. Mod Lugano, betød en ændring af spillested, at vi kunne tilbyde bustransport mellem St.Gallen, hvor kampen skulle spilles, og Zürich, hvor størstedelen af de medrejsende fans havde booket rejse til, da det ikke var nogen togdrift mellem de tog byer efter kampens afslutning. Gruppens helt store kampe stod selvfølgelig mellem os og Malmø FF. Her kunne vi, til trods for et meget lille antal tildelte billetter sende 5 busser afsted. Fire med billet og en til folk, der selv havde fået billet. Klubben valgte til kamp at gøre brug af loyalitetsprogrammet, hvilket medførte en masse utilfredshed blandt fans, men vi vil dog slå fast, at vi ser loyalitetsprogrammet en god måde at fordele billetter på, også selvom mange må kigge langt efter de eftertragtede billetter. Vi er selvfølgelig hele tiden i dialog med klubben om, hvordan man kan optimere programmet.

På trods af et nederlag i sidste runde til Malmø og med hjælp fra puljens absolut dårligste hold, Lugano, lykkedes det klubben at gå videre til 1/16-finalen og to opgør med Celtic.

Afslutningen på et år

Året sluttede travlt med arrangering af tur til Glasgow og det årlige banko arrangement og juleafslutningen for de yngste. I et travlt program med Superliga- og europæiske-kampe kan det ofte være svært at nå det hele, men heldigvis er vi udstyret med to dygtige kontormedarbejdere og nogle gode udvalg, der gang på gang formår at løfte opgaverne. December arrangementer gik som altid godt, og i år måtte vi for første gang afvise folk til julebankoen og vi fik udsolgt alle bankoplader.

Corona - og tomheden

Ved starten af forårssæsonen stod vi foran en af de kampe vi elsker; knock-out kampe mod nogle af Europas største hold. Inden da havde vi kunne byde velkommen tilbage til en af de tidligere fanfavoritte, i form af Ragnar Sigurdsson. Til udekampen mod Celtic fik vi sendt et fyldt fly afsted og hvilken fest de og alle medrejsende fans fik, med en sejr på en af Europas sværeste udebaner, hvilket betød samlet avancement til FC. Sejren betød, at vi stod foran to kampe mod Basaksehir, men desværre skulle den efterfølgende tid komme til at handle om alt andet end fodbold, for i løbet af marts lærte vi alle et nyt ord at kende, nemlig COVID-19 eller populært coronavirus.

Efter to kampe mod Aab, ligaen og pokalen (sidstnævnte blev også endestation i år), lukkede Danmark som bekendt ned, hvilket betød, at kampen mod Horsens blev uden tilskuere og herefter lukkede også Superligaen ned. Dog valgte UEFA at gennemføre den første kamp mod Basaksehir i Tyrkiet, selvom flere kampe allerede var aflyst. Hovedrystende...

For fanklubben betød det, at vi i første omgang sendte vores personale hjem, da der ikke var nogle kampe og administrationen i Parken også var hjemsendt. Vi valgte at lade dem arbejde hjemmefra, så vi fortsat kunne have fokus på fanklubben og iværksætte mindre initiativer til gavn for foreningens økonomi samt være klar til, at fodbolden forhåbentligt skulle rulle igen. Nedlukningen betød også vi var nødsaget til at udsætte den ordinære generalforsamling og afholde den så snart forholdene tillod det.

A new hope

Næsten tre måneder skulle der gå, før der endelig kom gang i fodbold. I første omgang uden tilskuere og senere med max. 500 mennesker (inklusiv spillere, personale, presse og sikkerhedspersonale) på stadion. I skrivende stund afholdes der forsøg med flere end 500 personer på stadion. Vi afventer spændt følgerne af det, både hvad det får af konsekvenser på hjemmebane, men især hvad det kommer til at betyde deltagelse på udebane.

Kæmpe tak til udvalgene!

Fanklubbens udvalg har igen i år løftet alle deres opgaver på fineste vis og vi skal huske og takke alle de frivillige, der lægger tid og kræfter på frivilligt arbejde for fanklubben. Det er imponerende at se de storslåede tifoer, der bliver lavet, at se glæden i vores maskotters øjne, når de løber på banen, bladre i vores fremragende medlemsblad eller at kigge de mange flotte billeder fra kampene igennem på vores hjemmeside. Det er simpelthen fantastisk!

Det udvalg, der klart har stået over for de største udfordringer er De Unge Løver, da antallet af fødselsdage stadig ikke er optimale, og vi det sidste stykke tid har haft et fald i fødselsdage. Dette skyldes blandt andet de sene kamptidspunkter samt den sene programlægning af kampene. Et par gange har vi haft under 7 dage til at sælge arrangementerne. Derfor har udvalget i 2019 forsøgt at finde en ny strategi for udvalget, så børnene stadig kan få sjove og spændende tilbud fra De Unge Løver. Første arrangement ud af en række blev rullet ud i november måned, da man slog dørene op til børnebanko. Det endte med at blive en stor succes, med så mange glade og ivrige deltagere. Vi tør godt at love, at dette bliver et tilbagevendende arrangement for de unge mennesker.

Tak til jer alle!

Fremtiden med og ved Lars Bo og Lars Thor

En af de ting vi ved kommer til at påvirke os i fremtiden, er EM i København. DBU rykkede allerede inden corona ind i Parken og når EM kommer til at blive afviklet, vil det betyde at DBU/UEFA kommer til at overtage størstedelen af vores lejemål. Hvordan det helt præcis kommer til at påvirke vores daglige drift, vides ikke endnu, men vi har en klar forventning om at vi kan få lov til at varetage driften som det gøres nu i halvdelen af lejemålet.

I forbindelse med DFFs seminar i starten af året vendte FCKFC igen tilbage i DFFs bestyrelse. En plads som vi er rigtig glade for at have fået besat, da vi bestemt mener at vi som den største fanklub bør have indflydelse og medbestemmelse. På seminaret blev vi blandt andet kort introduceret for VAR, der snart vil blive implementeret i den hjemlige liga. Vi følger denne udvikling med spænding og vi er, sammen med andre fans i Danmark blevet inviteret til at give vores besyv med i opstarten, så vi sikrer os at alle bliver så tilfredse som muligt med dette nye tiltag.

Et af de projekter vi imødeser med stor nysgerrighed og begejstring er det kommende projekt fanbar/fanområde, som kort blev præsenteret ved Inside i starten af året. Det er på tegnebrættet at skabe bedre fanoplevelser i forbindelse med kampene og dette skal blandt andet gøres med et nyt fanmiljø. Med i planen er det, at hjørnet mellem B- og C-tribunen skal fungere som et hjørne der binder de to tribuner bedre sammen. Carlsberg er en vigtig medspiller her, da de har afsat et anseeligt millionbeløb til udvikling af totaloplevelsen. Som fanklub håber vi selvfølgelig, at vi får mulighed for at bidrage til det projekt. Med oprettelse af dette, har vi dog ikke helt opgivet vores egen plan om et fanhus, men det giver sig selv, at vi afventer, hvordan klubbens projekt kommet til at udarte sig.

Midt i det hele måtte vi også sige farvel til COO Katja Moesgaard, som vi gerne vil takke for et fint samarbejde, og goddag til den CEO, Lars Bo Jeppesen. Lars er kommet med en masse ny energi og nye idéer, men det første han gjorde var at invitere forskellige grupper og personer for at lytte til dem, der lægger mange timer og energi i det frivillige arbejde omkring F.C. København. Fanklubben blev selvfølgelig også inviteret og her fik vi os en snak om, hvem vi var, hvad vi laver og hvilke idéer vi har for fremtiden. Det sidste er det næste store projekt vi kaster os over, nemlig at finde og beskrive, hvordan vi ser fremtiden for fanklubben. Det gælder både konkrete projekt, hvor vi bl.a. gøre brug af Parken og klubbens ressourcer, men også hvordan vi strukturerer og positionerer os selv i fremtiden. Her kigger på medlemsstruktur, projekter til gavn for medlemmer, projekter til gavn for hele fanmiljøet og ikke mindst København generelt. Her ønsker vi selvfølgelig også at lytte til de idéer og forslag I som medlemmer har. Og derfor tænker vi også, at vi fremadrettet skal afholde møder med jer, hvor vi kan præsentere nogle af vores idéer og videreudvikle dem.

Alt i alt hilser vi Lars velkommen og ser frem til mange konstruktive snakke og samarbejder med ham og klubben.

3. Godkendelse af regnskab - gennemgang af regnskab for 2019 v/kassereren

Kasserer Casper Düring Koed fremlagde årets regnskab.

Det var en kort fremlæggelse men tilgengæld var essensen positiv, da fanklubben kommer ud med at overskud på i alt kr. 17.392. Hvilket må anses for at være yderst tilfredsstillende særligt set i lyset af sidste års regnskab hvor vi kom ud med et negativt resultat.

Det positive resultat skyldes primært øgede indtægter på tifoindsamlinger og i den forbindelse knyttede Casper en kommentar til det positive samarbejde med F.C. København for at skabe de bedste rammer i og omkring fanmiljøet.

Derudover blev det nævnt at fanklubben altid har et fokus på vores omkostninger og hvor vi eventuelt kan spare, ligesom vi også har kigget på kontingentet der for første gang meget længe er blevet reguleret. Dog er fanklubben også altid indstillet på at acceptere øgede omkostninger i de tilfælde hvor det giver en merværdi for vores medlemmer. Et eksempel på det er blandt andet Brølet, hvis format måske ikke er helt tidssvarende, men som vi ved har en stor betydning for rigtig mange af vores medlemmer.

Regnskabet blev godkendt af generalforsamlingen.

Bestyrelsen har d. 8. juni 2020 sendt følgende forslag til vedtægtsændringer:

(Fed ønskes slettet – understreget ønskes tilføjet)

2.Foreningens formål er at støtte F.C. København på en festlig og fredelig måde, for derigennem at udbrede kendskabet til klubben i Danmark, samt gennem sociale aktiviteter for foreningens medlemmer at udbrede den rette forståelse af, at fredelig sameksistens med andre fodboldfans er en naturlig ting af det, at være FCK-fan.

Årsag til ændringen: Fanklubben ønsker ikke at begrænse sig til indenfor landets grænser.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

3. Foreningen er opdelt i 4 afdelinger: ”De Unge Løver”, for dem under 13 år. ”U18” for dem mellem 13 og 17 år. ”Løverne” for dem mellem 18 og 66 år. ”Seniorløverne” for dem over 66 år.

Årsag til ændringen: Bestyrelsen har intet ønske om at nedlægge medlemsgrupperne, men igen ønsker de ikke at være bundet til en bestemt form. Kan man skabe en ny form for medlemskab der kommer medlemmerne og fanklubben til gode, så skal der være mulighed for dette.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

5. Foreningen ledes af en bestyrelse bestående af maksimalt 5 medlemmer afhængigt af hvor mange der opstiller; Formand, Næstformand, Kasserer samt 2 menige medlemmer. Dertil kommer maksimalt 2 suppleanter.

Årsag til ændringen: Bestyrelsen ønsker en klarere grænse for hvor mange der kan sidde i bestyrelsen.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

Alle medlemmer af bestyrelsen skal minimum være fyldt 18 år. Ingen i PS&E's, F.C. Københavns, KB's eller B1903's bestyrelse, ledelse eller på anden måde i ansættelseslignende forhold kan være medlem af F.C. København Fan Clubs bestyrelse.

Årsag til ændringen: Tidligere var det kun nævnt, at man ikke må sidde i ledelsen og FCKFC bestyrelse på samme tid. Da det også kan konflikte med andre roller, uddybes dette mere udførligt.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

b. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når 4 bestyrelsesmedlemmer er til stede enten personligt, via en suppleant eller via telefon eller lignende.

Årsag til ændringen: For at følge med tiden, skal vi have alle de muligheder der findes og ikke lade os begrænse.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

e. alle beslutninger vedrørende omkostninger der overstiger kr. 15.000 skal godkendes af 3 bestyrelsesmedlemmer eller kasserer og formand i foreningen. Der kan i samarbejde med enkelte udvalg eller ansatte i F.C. Københavns Fan Club gives dispensation fra bestyrelsens side, til at denne regel fraviges.

Årsag til ændring: Det giver bedst mening, at kontoret der styrer den daglige drift også har mulighed for at være med til at tage disse beslutninger.

6.

A Generalforsamlingen afholdes i København og den ordinære generalforsamling afholdes inden udgangen af hvert års marts måned. Hvis ude fra kommende omstændigheder umuliggør den rettidige afholdelse af generalforsamlingen, er bestyrelsen forpligtet til afholdelse af denne snarest muligt herefter.

Årsag til vedtægtsændringen: Corona kom bag på os alle og en lignende situation skal der tages højde for i fremtiden. Samtidig er det vigtigt, at der kommer en form for tidshorisont på, så bestyrelsen ikke kan trække generalforsamlingen i langdrag.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

a stk. II. I det tilfælde vil bestyrelsen have mandat frem til den udsatte generalforsamling.

Årsag til vedtægtsændringen. At bestyrelsen stadig fungerer som bestyrelse og kan tage de nødvendige beslutninger indtil den kommende generalforsamling.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling.

7. Ekstraordinær generalforsamling kan indvarsles på bestyrelsens foranledning, eller såfremt der indsendes en motiveret, skriftlig anmodning til bestyrelsen. Denne anmodning skal være underskrevet af mindst 5% af foreningens medlemmer. Ekstraordinær generalforsamling skal indkaldes senest 14 dage efter anmodningens modtagelse med samme frister, som er gældende for ordinær generalforsamling. Den ekstraordinære skal afholdes hurtigst muligt, dog senest to måneder efter modtagelse af anmodning.

Årsag til vedtægtsændringen. Tidligere var der ingen frist for hvornår generalforsamlingen skulle afholdes, nu forpligter bestyrelsen sig til at skulle afholde generalforsamlingen senest to måneder efter modtagelsen af anmodningen.

Spørgsmål fra salen: Hvorfor lige to måneder? Hvis nogen sender en anmodning til en ekstraordinær generalforsamling, må man formode at der er tale om et presserende behov for en generalforsamling.

Svar: Der har tidligere været en konkret sag, der krævede lidt mere opmærksomhed og det krævede en del forberedelse op til en ekstraordinær generalforsamling, derfor har man vurderet at to måneder er passende til senest afholdelse.

Forslaget blev vedtaget af en samlet generalforsamling

9. Eksklusion af et medlem kan finde sted, såfremt medlemmet i gentagne tilfælde gør sig ufordelagtigt bemærket eller hvis medlemmet i et enkelt tilfælde gør sig særligt ufordelagtigt bemærket. Spørgsmålet vedrørende eksklusion behandles alene af bestyrelsen og eksklusion kan kun finde sted ved 4/5 flertal i bestyrelsen. Ved eksklusion overdrages medlemmets navn og adresse til F.C. Københavns ledelse.

Årsag til vedtægtsændring: Det er ikke nogensinde blevet praktiseret og det er ikke længere lovligt at overdrage navn og adresse til anden side.

5. Valg til bestyrelsen samt valg af intern revisor

Næstformand: Christian Hindkjær – Modtager genvalg

Christian Hindkjær blev genvalgt som formand uden modkandidater

Kasserer: Casper Düring Koed – Modtager genvalg

Casper Düring Koed blev genvalgt som kasserer uden modkandidater

Bestyrelsesmedlem: Julian Boserup – Modtager genvalg

Julian Boserup blev genvalgt som bestyrelsesmedlem uden modkandidater

Supplaent: Jakob König – Modtager genvalg

Jakob König blev genvalgt som suppleant uden modkandidater

Suppleant: Christian Thomsen – Modtager genvalg

Christian Thomsen blev genvalgt som suppleant uden modkandidater.

Intern revisor: Mads Nielsen – Modtager genvalg

Mads bliver genvalgt uden modkandidater.

Desuden:

Formand: Lars Thor Jensen– Ikke på valg

Bestyrelsesmedlem: Jesper Rosenkrantz – Ikke på valg

Der var umiddelbart ikke så meget under eventuelt.

Der var en fra salen, der roste fanklubben for de gode udebaneture som de holder meget af at deltage på. Guiden, Christian, modtog også stor ros.

7. Fremtidsplaner

Formanden Lars Thor tog kort ordet fortalte generalforsamlingen, at han egentlig havde inddraget en del af fremtidsplanerne under bestyrelsens beretning og han i stedet ønskede at inddrage generalforsamlingen. Han og bestyrelsen ville meget gerne have at de fremmødte deltog i snakken om hvad de som medlemmer ønsker af foreningen og F.C. København.

Spørgsmål fra salen: Jeg ser fodbold fra øvre C og maden er simpelthen elendig på Øvre. Jeg har ladet mig fortælle, at maden er lidt bedre på Nedre C og andre steder i Parken. Kan man ikke gøre noget ved det?

Svar: Bestyrelsen ved, at dette har været et problem længe og det er også noget F.C. København går højt op i at forbedre. Indtil videre er det faktisk ikke F.C. København der bestemmer udvalget og kvaliteten. Boderne er nemlig udliciteret til Airgroup. Bestyrelsen opfordrede til at man bliver ved med at udtrykke sin utilfredshed og benytter spørgeskemaerne, så der hele tiden bliver gjort opmærksom på problemet.

Spørgsmål fra salen: Har man overvejet at gøre Brølet digitalt?

Svar: Det har man, men bestyrelsen mener der skal være plads til både en digital og en fysisk udgave, men det er på idéstadiet at gennemgå mulighederne for en bedre digital platform for de der foretrækker den digitale form.

Spørgsmål fra salen: Er det ikke muligt at få bedre pauseunderholdning? Jeg kan bedre lide de søde piger der danser, end den underholdning der er nu.

Spørgsmålet affødte en længere snak på tværs af salen, hvor der blev talt pauseunderholdning. Der er meget forskellige holdninger til hvad der virker og hvad der ikke virker. Der blev dog fra bestyrelsens side anbefalet, at man som i tilfældet med utilfredshed med maden benytter sig af muligheden for at give sin mening til kende ved enten at skrive direkte til klubben eller udfylde de spørgeskemaer der bliver tilsendt efter kampene.

Spørgsmål fra salen: Kunne det være en idé at man får et medlemskab med når man eksempelvis køber et sæsonkort?

Svar: Det har flere gange været med i overvejelserne og der har også tidligere været snak med F.C. København omkring dette. Umiddelbart har det været data-udveksling der har været et problem. Det er stadig en idé der arbejdes på, men samtidig har bestyrelsen også med i overvejelserne om et sådant samarbejde vil gøre det sværere at skelne mellem klub og fanklub. Det er vigtigt at vi har et stærkt samarbejde med klubben, men vi skal bevare vores selvstændighed.

Spørgsmål fra salen: Hjemmesiden. Kunne man ikke fra fanklubbens side opdatere og gøre det nemmere at navigere rundt i spillerrygter/fodboldsladder?

Svar: Det er ikke et ønske vi har. For det første har vi ikke ressourcerne til at opdatere et rygteforum. Dem findes der mange andre af i forvejen. Samtidig ville fanklubben kunne komme i store problemer overfor klubben, hvis vi skrev om spillere set i området eller på kontorgangene. Det ville bryde tilliden og det gode samarbejde med F.C. København er vigtigere end at løbe med sladder. Det må andre klare.

Spørgsmål fra salen: Er det ikke muligt at integrere away-kortet under KBH-appen?

Svar: Det er et forslag som bestyrelsen længe har ønsket, dog er det i øjeblikket to forskellige systemer og efter sigende er det derfor man ikke har fået integreret away-kortet endnu.

Herefter blev der talt lidt løst om loyalitetspoint og hele loyalitetsprogrammet.

Kl. 20.44 takkede dirigenten for god ro og orden og lukkede generalforsamlingen for 2020